10:00 - 18:00
 (044) 278 48 64 

 м.Київ
 вул. Володимирська, 2 

Н Новини

Previous Next

Чому Голодомор став можливим, які причини й наслідки цього злочину комуністичного режиму - обговорили педагоги й музейники в НМІУ

Рейтинг користувача: 5 / 5

Активна зіркаАктивна зіркаАктивна зіркаАктивна зіркаАктивна зірка
 

31 жовтня у Національному музеї історії України відбувся семінар "Як говорити з дітьми про Голодомор". У семінарі взяли участь близько 30 осіб – музейні працівники, викладачі історії загальноосвітніх шкіл, вчителі початкової школи, студенти-історики, небайдужі батьки з Києва та області.

У залі, присвяченому Голодомору, бліц-екскурсію провів завідувач відділу історії ХХ століття НМІУ Олександр Іщук. Після цього учасники отримали інформацію про основні проблеми викладання теми Голодомору: особливості ознайомлення з цією темою дітей різних вікових категорій, бажані й небажані акценти й тези у поданні матеріалу, форми й методи роботи з підлітковою аудиторією. Серед учасників розгорілася дискусія – чи варто розповідати дітям про канібалізм та інші жахіття голодної смерті. Прислухавшись до рекомендацій психологів та з огляду на багаторічний досвід організаторів семінару, дійшли згоди, що до 12-річного віку цього робити не слід, натомість варто акцентувати на тому, чому Голодомор став можливим, на причинах і наслідках цього злочину комуністичного імперського режиму.

Під час семінару його учасники на деякий час стали «учнями» та взяли участь в інтерактивному занятті «Голодомор у контексті світової революції». Таке заняття знайомить з причинами та метою геноциду й розширює світогляд учнів, навчає їх працювати з першоджерелами у парах та малих групах, презентувати свої командні проекти. Завершення уроку було побудоване у формі прес-конференції, на якій представники груп виступали перед «журналістами» зі своїми темами: про Голодомор і гонку озброєнь напередодні світової війни, про Голодомор як ресурс для модернізації військової промисловості та фінансування діячів Комінтерну.

Підбиваючи підсумки семінару, педагоги і музейники піднімали важливі теми – готовність шкільної системи до нового погляду на історію України як таку, що не є винятково трагічною, можливість запровадження нових освітніх технологій, подолання радянських стереотипів у сприйнятті історії ХХ століття.

Усі учасники семінару отримали перелік пів сотні основних освітніх програм НМІУ для школярів.

Календар подій

Пошук по сайту

Новини

Анонси

Експонат Тижня

Віртуальна Екскурсія музеєм